اخبار هیدرافغانستانگزارش

گفتگوی رئیس جمهور غنی با نماینده جدید ملل متحد برای افغانستان

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنک؛ رئیس جمهور غنی با نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان از طریق ویدیوکنفرانس گفتگو و بر پذیرش آتش‌بس توسط طالبان بار دیگر تاکید کرد.

دیبورا لیونز، نماینده جدید سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که در کنار اولویت‌های دولت افغانستان بر مسایل سیاسی، درباره پروسه صلح و‌ مبارزه مشترک با ویروس کرونا تمرکز و‌ کار خواهد کرد.

خانم لیونز افزوده است که خواهان آغاز فصل جدید همکاری میان دولت افغانستان و سازمان ملل متحد است تا این سازمان و شورای امنیت سازمان ملل به صورت مشترک با دولت افغانستان درباره حل مسایل مهمی که افغانستان با آن مقابل است، کار منظم و‌ منسجم انجام دهند.

او برای همکاری با حکومت در خصوص برگزاری کنفرانس تعهدات جامعه جهانی برای افغانستان در سال جاری، اعلام آمادگی کرده است.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که حکومت با کار مشترک با جامعه جهانی به‌ویژه برای مبارزه با تاثیرات منفی ویروس کرونا مشتاق است. وی همچنین گفته است که «باید در کنفرانس جنیوا که در نومبر امسال برگزار می‌شود، با آمادگی کامل برویم. پیشرفت‌ها در پروسه صلح و مبارزه با ویروس کرونا را نیز در این کنفرانس با جامعه جهانی شریک خواهیم کرد.»

رئیس جمهور غنی با اشاره به پروسه صلح، گفت که صلح از اولویت‌های مهم حکومت است و برای تامین صلح پایدار در کشور، تمام گام‌های لازم برداشته شده است. او همچنین گفته است که برای حل مسایل و‌ مشکلات سیاسی در چارچوب منافع مردم افغانستان از طریق مذاکرات، تعهد کامل دارد.

رئیس جمهور غنی گفت که متاسفانه گروه طالبان هنوز هم از خشونت دست نکشیده است و در ماه مبارک رمضان به صدای آتش‌بس مردم و دولت افغانستان و خواست جامعه جهانی، پاسخ مثبت نداده است.

او بار دیگر ابراز امیدواری کرد که طالبان آتش‌بس را بپذیرند؛ این در حالی است که دولت افغانستان اعلام کرده است که طالبان نه‌تنها آتش‌بس را نپذیرفته است، بلکه به حملات خود بر علیه مردم افغانستان افزایش داده‌ است.

دکمه بازگشت به بالا