اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارش

اهدای هزینه نامزدی توسط یک زوج جوان به صحت عامه ولایت دایکندی و بامیان

راضیه الفت و محمدبشیر بیگزاده هزینه مراسم نامزدی‌شان را با ۱۴۰ کیت صحی به ریاست صحت عامه ولایت دایکندی اهدا کردند.

اسحاق‌علی درمان، رئیس صحت عامه دایکندی با ابراز خرسندی از ابتکار این جوانان می‌گوید: «خوشحالم که مردم، کرونا را جدی می گیرند و به توصیه این ریاست گوش می‌دهند.»

وی افزود: بسته‌های صحی براساس پیشنهاد این زوج، توسط تیم‌های سیار در ولسوالی‌ها و روستاهای دوردست توزیع خواهد شد.

با این حال راضیه الفت به خبرگزاری شانا گفت: با توجه به توصیه‌های سازمان جهانی صحت و وزارت صحت عامه کشور ما خواستیم از تجمعات خودداری کنیم تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود و امروز ویروس کرونا دامن‌گیر این ولایت شده و شرایط زندگی را برای مردم این ولایت نسبت به هر زمان دیگر تنگ‌تر کرده است.

او گفت: من و نامزدم تصمیم گرفتیم مبلغ ۱۲۰هزار افعانی مصارف نامزدی خویش را با خریداری کیت صحی به ریاست‌های صحت عامه ولایت‌های دایکندی و بامیان اهدا کنیم تا آنان در راستای پیشگیری از ویروس کرونا از آن استفاده کنند.

راضیه الفت که اکنون به عنوان رئیس شهرسازی ولایت دایکندی ایفای وظیفه می‌کند، گفت: ۱۰۰بسته بهداشتی برای ولایت دایکندی و۴۰ بسته دیگر برای ولسوالی پنجاب ولایت بامیان خریداری کرده‌ایم.

با این حال محمدبشیر بیگزاد، همسر راضیه الفت می‌گوید: ما امروز ۱۴۰ کیت صحی را به ریاست صحت عامه دایکندی اهدا کردیم تا از این طریق توانسته باشیم دست افراد نیازمند و فقیر را بگیریم.

او می‌گوید که این کیت‌های صحی شامل مایع ضدعفونی، ماسک، صابون دیتول و مایع دست‌شویی است.

این کیت‌های صحی به ریاست صحت عامه دایکندی در حالی اهدا می‌شود که تاکنون در ولایت دایکندی ۸ مورد ویروس کرونای مثبت ثبت شده است که از این میان یک تن جان باخته و یکتن دیگر صحت‌یاب شده است.

  • محمد حسنی، خبرگزاری شانا، دایکندی

 

دکمه بازگشت به بالا