اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

پس‌گرفتن ولسوالی و معدن «کران و منجان» بدخشان از دست طالبان

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ وزارت دفاع ملی می‌گوید که در ادامه عملیات‌های نظامی در ولایت بدخشان، ولسوالی کران و منجان این ولایت نیز از طالبان پس گرفته شده ‌است.

این ولسوالی در حدود دو ماه پیش به دست طالبان افتاده بود؛ اما به گفته وزارت دفاع ملی، اکنون نیروهای امنیتی بر این ولسوالی و نیز معدن معروف لاجورد کران و منجان، تسلط کامل دارند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که عملیات‌های نیروهای دولتی در بدخشان تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که طالبان کاملاً از بدخشان نابود شوند. به گفته وی این عملیات‌های در سایر ولایت‌ها نیز ادامه خواهد یافت.

نیروهای دولتی، روز یک‌شنبه هفته جاری، ولسوالی «یمگان» بدخشان را که در حدود پنج سال در دست طالبان بود، نیز پس گرفتند.

محمد نواب، سرپرست فرماندهی پلیس یمگان می‌گوید که اکنون مردم به زند‌گی عادی در این ولسوالی بازگشته‌اند.

هم‌زمان با این، از ادامه عملیات‌های نیروهای امنیتی و نبردها در ولایت‌های تخار، بغلان و فراه نیز خبر می‌رسد.

توفیق وحدت، عضو مجلس نمایند‌گان می‌گوید که طالبان برای امتیازگیری در گفت‌وگوهای صلح و نیز تأمین هزینه جنگ‌شان، تلاش می‌کردند بخش‌های مهم کشور را تصرف کنند.

دادالله قانع، عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید که باید برای حفظ مناطق پس گرفته شده از طالبان، تدابیر ویژه در نظر گرفته شود تا جنگجویان طالبان نتوانند دوباره آن را تصرف کنند.

در دو هفته اخیر، ۱۶ ولسوالی در پنج ولایت کشور، شاهد نبردهای سنگین بوده است و در این میان، بخش‌هایی در این ولسوالی‌ها، میان نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شده‌ است.

دکمه بازگشت به بالا