اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

طالبان به ترامپ: افغانستان را رها کنید

به گزارش شانا به نقل از استپوتنیک؛‌ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه‌اش درباره وضعیت این کشور در حمایت از گفت‌وگوهای صلح با طالبان واکنش نشان داد.
آقای ترامپ گفته بود که برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از افغانستان تلاش می‌کند.

مجاهد خطاب به وی گفته است که به اشغال افغانستان پایان دهید و «برای پایان دادن به جنگ افغانستان به گام‌های عملی نیاز است نه حرف.»

گفتنی است که چندی پیش رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه جدول زمانی گفته بود که خواستار بازگرداندن نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به آمریکا است و دولت وی در حال کار بر پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا و بازگرداندن نیروهای این کشور از افغانستان است.

حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا در کابل نیز خواستار توقف عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان شده است.

برخی از شهروندان، آقای کرزی را متهم به جانبداری از طالبان و مخالفت با پروسه‌های دموکراتیک در کشور می‌کنند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان نیز در این دیدار گفت که در زمینه مذاکرات صلح به یک دستاورد دست یافته و ابراز امیدواری کرد که روند مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر به یک نتیجه مثبت برسد.

دکمه بازگشت به بالا