اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

سخنگوی طالبان: آتش‌بس و آغاز گفتگو با نمایندگان افغانستان در توافقنامه صلح شامل است

سخنگوی دفتر طالبان در قطر می‌گوید که موضوعات آتش‌بس و آغاز گفتگو با نمایندگان افغانستان در توافقنامه نهایی صلح با آمریکا شامل است.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که مسئله آغاز گفتگوهای مستقیم با نمایندگان افغانستان و برقراری آتش‌بس در توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان شامل است.

او روز گذشته (جمعه، ۱۸، اسد) در گفتگو با آژانس خبری اسوشیتید پرس این اظهارات را مطرح کرده است.

پیش از این، گروه طالبان از هرگونه گفتگو با دولت افغانستان و نیز اعلام آتش‌بس، امتناع کرده است.

سهیل شاهین افزوده است که روند مذاکرات صلح با آمریکا پیشرفت زیادی داشته و امیدوار است که توافقنامه صلح در همین دور نهایی شده و به امضا برسد.

این سخنگوی طالبان، جزئیات بیشتر در مورد توافقنامه احتمالی صلح با آمریکا را ارائه نکرده است.

همچنین، او این مسئله را روشن نکرده است که هدف از آغاز مذاکره با نمایندگان دولت افغانستان، آغاز مذاکرات رسمی میان طالبان و دولت افغانستان است یا خیر؛ اما پیش از این طالبان گفته که با اداره کابل به عنوان حکومت مذاکره نخواهد کرد.

این در حالی است که گفته می‌شود، توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان نهایی شده و یک کاپی آن به دولت افغانستان نیز رسیده است؛ اما صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در صفحه تویتر خود گفته است که جزئیات گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان شریک شده است؛ ولی توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان نهایی نشده است.

دکمه بازگشت به بالا